Accions

Activitats i recursos de Moodle: diferència entre les revisions

De URecursos

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
 
(Hi ha 3 revisions intermèdies del mateix usuari que no es mostren)
Línia 2: Línia 2:


=== Què és ===
=== Què és ===
Moodle ens ofereix múltiples possibilitats que fan que la formació, presencial i semipresencial, disposi de recursos, activitats i sistemes de comunicació més enllà de les sessions de classe. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
Moodle ens ofereix múltiples possibilitats que fan que la formació, presencial i semipresencial, disposi de recursos, activitats i sistemes de comunicació més enllà de les sessions de classe.
 
==== Recursos ====
 
 
Els [[Recursos de l'aula Moodle|Recursos]] permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.<gallery widths="60" heights="60">
Fitxer:Carpeta.png|Carpeta|enllaç=[[Carpeta]]
Fitxer:Etiqueta.png|Etiqueta|enllaç=[[Etiqueta]]
Fitxer:Fitxer.png|Fitxer|enllaç=[[Fitxer]]
Fitxer:Llibre.png|Llibre|enllaç=[[Llibre]]
Fitxer:Pagina.png|Pàgina|enllaç=[[Pàgina]]
Fitxer:URL.png|Enllaç|enllaç=[[Enllaç]]
</gallery>
 
==== Actvitats ====
 
 
Les [[Activitats de l'aula Moodle|Activitats]] són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.<gallery widths="60" heights="60" perrow="10">
Fitxer:Assistencia.png|Assistència|enllaç=[[Seguiment de l'Assistència de l'estudiant]]
Fitxer:Bbdd.png|Base de dades|enllaç=[[Base de dades]]
Fitxer:Board.png|Board|enllaç=[[Board]]
Fitxer:Consulta.png|Consulta|enllaç=[[Consulta]]
Fitxer:Debat.png|Debat|enllaç=[[Debat]]
Fitxer:Forum.png|Fòrum|enllaç=[[Fòrum]]
Fitxer:Glossari.png|Glossari|enllaç=[[Glossari]]
Fitxer:H5P-aula.png|H5P|enllaç=[[H5P#Afegir_una_activitat_H5P_a_una_aula_Moodle]]
Fitxer:Llico.png|Lliçó|enllaç=[[Lliçó]]
Fitxer:Checklist.png|Llista de verificació|enllaç=[[Llista_de_verificació]]
Fitxer:Offlinequizz.png|Offlinequiz|enllaç=[[Offline quiz]]
Fitxer:Peerassessment.png|Peerwork|enllaç=[[Peerwork]]
Fitxer:Questionari.png|Qüestionari|enllaç=[[Qüestionari]]
Fitxer:Retroalimentacio.png|Retroalimentació|enllaç=[[Retroalimentació]]
Fitxer:Studentquizz.png|StudentQuiz|enllaç=[[StudentQuiz]]
Fitxer:Tasca.png|Tasca|enllaç=[[Tasca]]
Fitxer:Taller.png|Taller|enllaç=[[Taller]]
Fitxer:Triagrup.png|Tria de grup|enllaç=[[Tria de grup]]
Fitxer:Wiki.png|Wiki|enllaç=[[Wiki]]
Fitxer:Xat.png|Xat|enllaç=[[Xat]]
</gallery>
 
=== Què podem fer ===
Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.


És per aquest motiu que alguns membres de la comunitat Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat. (Segons expliquen, es basa en una idea original de Joyce Seitzinger del Eastern Institute of Technology (Nova Zelanda), i es va actualitzar el mes de maig 2020 per Moodle 3.x, a iniciativa de Nicolas Martignoni, i amb traducció al castellà per Ramón Ovelar).
És per aquest motiu que alguns membres de la comunitat Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat. (Segons expliquen, es basa en una idea original de Joyce Seitzinger del Eastern Institute of Technology (Nova Zelanda), i es va actualitzar el mes de maig 2020 per Moodle 3.x, a iniciativa de Nicolas Martignoni, i amb traducció al castellà per Ramón Ovelar).
[[Fitxer:Image3.1.png|center|miniatura|506x506px]]
[[Fitxer:Image3.1.png|center|miniatura|725x725px]]
Com es veu a la imatge, té format de taula on per un costat (en les fileres) hi ha els recursos i activitats classificats en quatre grups:
Com es veu a la imatge, té format de taula on per un costat (en les fileres) hi ha els recursos i activitats classificats en quatre grups:


Línia 21: Línia 62:
A més, mitjançant un sistema de colors també t'indica si l’eina s’ajusta completament i s’aplica de manera senzilla, si es pot ajustar amb un disseny adequat o si no és la millor eina pel que necessitem.
A més, mitjançant un sistema de colors també t'indica si l’eina s’ajusta completament i s’aplica de manera senzilla, si es pot ajustar amb un disseny adequat o si no és la millor eina pel que necessitem.


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
Consulta la guia publicada a [https://moodletoolguide.net/es/ https://moodletoolguide.net/es].
Consulta la guia publicada a [https://moodletoolguide.net/es/ https://moodletoolguide.net/es].

Revisió de 08:20, 21 jul 2025

Què és

Moodle ens ofereix múltiples possibilitats que fan que la formació, presencial i semipresencial, disposi de recursos, activitats i sistemes de comunicació més enllà de les sessions de classe.

Recursos

Els Recursos permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.

Actvitats

Les Activitats són eines que permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.

Què podem fer

Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.

És per aquest motiu que alguns membres de la comunitat Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat. (Segons expliquen, es basa en una idea original de Joyce Seitzinger del Eastern Institute of Technology (Nova Zelanda), i es va actualitzar el mes de maig 2020 per Moodle 3.x, a iniciativa de Nicolas Martignoni, i amb traducció al castellà per Ramón Ovelar).

Image3.1.png

Com es veu a la imatge, té format de taula on per un costat (en les fileres) hi ha els recursos i activitats classificats en quatre grups:

  • Recursos – Informació
  • Activitats – Informació i avaluació
  • Activitats – Compartir continguts
  • Activitats – Identificar tendències

Per l’altre costat (en les columnes) ha ha una ressenya de cada un dels recursos o activitats:

  • La facilitat d’ús.
  • L’objectiu pedagògic: transferència d’informació, avaluació de l’aprenentatge, comunicació i interacció, co-creació de continguts,…
  • La taxonomia de Bloom.

A més, mitjançant un sistema de colors també t'indica si l’eina s’ajusta completament i s’aplica de manera senzilla, si es pot ajustar amb un disseny adequat o si no és la millor eina pel que necessitem.

Altres informacions i ajudes d'interès

Consulta la guia publicada a https://moodletoolguide.net/es.