Accions

Moodle: diferència entre les revisions

De URecursos

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 4: Línia 4:


Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.
A la UVic tenim [[Plataformes Moodle a la UVic-UCC|tres instal·lacions de Moodle]] independents.


=== Què podem fer ===
=== Què podem fer ===
Les aules de Moodle ens permeten un conjunt d'accions que expliquem a continuació. Cal tenir en compte que les aules es generen a partir d'una plantilla que ja porta incorporats molts dels Recursos i Activitats que suggerim utilitzar. Una de les dificultats que ens trobem a l’hora d’utilitzar aquestes eines és la complexitat per escollir la que millor s’ajusti al que necessitem en cada moment.
A les aules de Moodle els participants que hi són inscrits poden tenir diferents rols. Els principals que fem servir a la UVic són el


Moodle ha elaborat una guia d’eines per a docents i formadors ([[Per què serveixen les diferents activitats i recursos de Moodle?]]) que ens permet veure de manera ràpida quines activitats i recursos s’ajusten millor a cada necessitat.
En aquest wiki trobaràs pàgines que t'ajudaran a interactuar amb les aules segons sigui el teu rol:


* Les [[Activitats de l'aula Moodle|Activitats]] permeten que els estudiants "facin" alguna acció, que pot comportar avaluació o no.
* [[Aules virtuals per a estudiants|Estudiant]]: qui segueix el curs i realitza les activitats proposades pel professor.
* Els [[Recursos de l'aula Moodle|Recursos]] permeten oferir als participants d'un curs documents per llegir/visualitzar.
* [[Plataformes Moodle a la UVic-UCC|Professor o gestor]]: qui edita l'aula.
* Gestionar altres funcionalitats de l'aula (podeu veure quines en el menú dret d'aquesta pàgina).
* Fer el [[El seguiment de l'estudiant amb Moodle|seguiment]] dels estudiants.
* [[Avaluar a Moodle|Avaluar]] als estudiants i [[Gestió i tancament d'actes a Sigma|gestionar les actes]].


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions d'interès ===
A la UDUTE tenim preparada una activitat que et permetrà fer-te una [[Autovaloració de l'aula virtual|autovaloració]] per veure com utilitzes les eines de l'aula Moodle.
Hi ha molta informació publicada sobre [https://moodle.org/ Moodle]. Recomanem també el  [https://serviciosgate.upm.es/recursos/89/manual-moodle-45 Manual Moodle per a professorat] del [https://serviciosgate.upm.es/gate/ Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM)].
Sobre la configuració de l'aula:
* [https://mon.uvic.cat/udute/preparacio-de-les-aules-del-curs-2024-2025/ Preparació de l’aula virtual. Tips and tricks]
*[https://canal.uvic.cat/Play/7805 Introducció i l’enllaç a la Guia de l’estudiant]
*[https://mon.uvic.cat/udute/arrossegar-i-deixar-arxius-a-laula-moodle/ Arrossegar i deixar arxius a l’aula Moodle]

Revisió del 09:12, 11 jul 2025

Què és

Moodle és la plataforma en línia que fem servir a la UVic-UCC per a la docència, tant de títols oficials i de formació contínua amb matrícula (plataforma Aules) com altres cursos o espais (plataforma Ubiqua).

Per cada assignatura es genera un curs, que suposa un espai d'interacció i treball entre el professorat i l'alumnat.

Què podem fer

A les aules de Moodle els participants que hi són inscrits poden tenir diferents rols. Els principals que fem servir a la UVic són el

En aquest wiki trobaràs pàgines que t'ajudaran a interactuar amb les aules segons sigui el teu rol:

Altres informacions d'interès

Hi ha molta informació publicada sobre Moodle. Recomanem també el Manual Moodle per a professorat del Gabinete de Tele-Educación de la Universidad Politécnica de Madrid (UPM).