Lliçó magistral
De URecursos
Model de formació
Què és
Es basa en la figura del docent com a transmissor de coneixements. És d'utilitat per a l'organització del coneixement, l'explicació de conceptes i teories i per oferir síntesi d'idees als estudiants. Sovint s'utilitza en un format unidireccional. Tot i que actualment es fomenta l’ús de metodologies actives, la lliçó magistral pot ser una eina molt efectiva si s’utilitza correctament.
Quina es la seva finalitat
- Exposar/adquirir informació actualitzada i ben organitzada procedent de fonts diverses i de difícil accés a l'estudiant.
- Facilitar la comprensió i l’aplicació dels procediments específics de l'assignatura
- Elevar els nivells motivacionals dels estudiants cap a l'assignatura.
Què hem de tenir en compte
Un cop acabada la sessió, és important comprovar si els objectius s’han assolit. Algunes estratègies per avaluar-ho són:
- Fer preguntes de revisió al final de la sessió per identificar dubtes.
- Observar la participació i les reaccions durant l’exposició.
La lliçó magistral pot fomentar una actitud passiva en els estudiants, ja que no sempre requereix una implicació activa per part seva.
Altres informacions i ajudes d'interès
Josep Capdeferro-UPF-2021