Accions

Board: diferència entre les revisions

De URecursos

Cap resum de modificació
Cap resum de modificació
Línia 4: Línia 4:
Es tracta d’una activitat col·laborativa que genera un tauler de notes per als estudiants, del tipus ''Post-it.'' El professorat pot crear una sèrie de columnes i els/les  estudiants poden afegir contribucions a cada columna anònimament. Cada aportació pot contenir text, imatges, enllaços i vídeos de YouTube.
Es tracta d’una activitat col·laborativa que genera un tauler de notes per als estudiants, del tipus ''Post-it.'' El professorat pot crear una sèrie de columnes i els/les  estudiants poden afegir contribucions a cada columna anònimament. Cada aportació pot contenir text, imatges, enllaços i vídeos de YouTube.


És un complement de Moodle. Això vol dir que no ve incorporat com a activitat pròpia a la plataforma; ha estat creada per tercers per funcionar dins de Moodle. És obra de [[/www.brickfield.ie/|Brickfield Education Labs]], amb finançament de diverses entitats i universitats d’Irlanda.
És un complement de Moodle. Això vol dir que no ve incorporat com a activitat pròpia a la plataforma; ha estat creada per tercers per funcionar dins de Moodle. És obra de [https://www.brickfield.ie/ Brickfield Education Labs], amb finançament de diverses entitats i universitats d’Irlanda.


=== Com configurar-lo ===
=== Com configurar-lo ===
Línia 11: Línia 11:
Un cop afegim l’activitat a l’aula, l’haurem de configurar, afegint un nom i la descripció, com a qualsevol activitat de Moodle.
Un cop afegim l’activitat a l’aula, l’haurem de configurar, afegint un nom i la descripció, com a qualsevol activitat de Moodle.


En la configuració de la visualització gràfica del Tauler podem:
En la configuració de la visualització gràfica del Board podem:


# Canviar els colors de fons. Per exemple, si posem #F0F8FF, ens apareixerà un color de fons del Tauler blau cel, o…
# Canviar els colors de fons. Per exemple, si posem #F0F8FF, ens apareixerà un color de fons del Tauler blau cel, o…
# Afegir una imatge com a fons del Tauler.
# Afegir una imatge com a fons del Tauler.
# Permetre la valoració de les diferents entrades que es vagin realitzant, amb indicació de qui pot valorar (ningú, estudiants, el professorat, tothom).
# Permetre la valoració de les diferents entrades que es vagin realitzant, amb indicació de qui pot valorar (ningú, estudiants, el professorat, tothom).
# Definir l’ordre d’aparició dels posts, ja sigui per data o bé pel rànquing aconseguit si hem habilitat la valoració de les entrades. També podem limitar les entrades d’estudiants fins a una data determinada i permetre que cada estudiant pugui editar la ubicació de les seves pròpies aportacions.
# Mostrar (o no) les capçaleres de cada columna als estudiants.
# Definir l’ordre d’aparició de les columnes, ja sigui per data o bé pel rànquing aconseguit si hem habilitat la valoració de les entrades. També podem limitar les entrades d’estudiants fins a una data determinada i permetre que cada estudiant pugui editar la ubicació de les seves pròpies aportacions.
# Podem activar que sigui d’ús personal (públic o privat) o que sigui col·laboratiu
# Podem activar que sigui d’ús personal (públic o privat) o que sigui col·laboratiu
# En aquest apartat podem:
# En aquest apartat podem:
Línia 22: Línia 23:
#* Permetre a tots els usuaris editar l’emplaçament del seu propi post o entrada
#* Permetre a tots els usuaris editar l’emplaçament del seu propi post o entrada
#* Habilitar que els enllaços s’obrin en una finestra nova
#* Habilitar que els enllaços s’obrin en una finestra nova
#* Incrustar el board a la pàgina principal del curs (vigilem que amb el format “mosaics” de l’aula aquesta opció no funciona)
#* Incrustar el Board a la pàgina principal del curs


[[Fitxer:Board2.png|center|miniatura|539x539px]]
[[Fitxer:Board2.png|center|miniatura|784x784px]]
Un cop desada l’activitat, si entrem veurem que se’ns han generat tres columnes per defecte.
Un cop desada l’activitat, si entrem veurem que se’ns han generat tres columnes per defecte.


Línia 31: Línia 32:
* personalitzar el nom de cada apartat del tauler clicant a sobre i escrivint el nou nom (1),
* personalitzar el nom de cada apartat del tauler clicant a sobre i escrivint el nou nom (1),
* bloquejar-lo, moure'l o esborrar-lo (2)
* bloquejar-lo, moure'l o esborrar-lo (2)
* i pots crear-ne de nous (3).
* afegir una publicació (3)
* crear una columna nova (4).


L'opció Export (4) ens permet descarregar l’informe de l’activitat, per saber qui són els autors/es de les diferents aportacions.
L'opció ''Export'' (5) ens permet descarregar l’informe de l’activitat, per saber qui són els autors/es de les diferents aportacions.
[[Fitxer:Interficie Board.png|center|miniatura|515x515px]]
[[Fitxer:Interficie Board.png|center|miniatura|515x515px]]



Revisió del 09:44, 18 jul 2025

Què és

Board.png

Es tracta d’una activitat col·laborativa que genera un tauler de notes per als estudiants, del tipus Post-it. El professorat pot crear una sèrie de columnes i els/les  estudiants poden afegir contribucions a cada columna anònimament. Cada aportació pot contenir text, imatges, enllaços i vídeos de YouTube.

És un complement de Moodle. Això vol dir que no ve incorporat com a activitat pròpia a la plataforma; ha estat creada per tercers per funcionar dins de Moodle. És obra de Brickfield Education Labs, amb finançament de diverses entitats i universitats d’Irlanda.

Com configurar-lo

Per donar l’activitat d’alta, cal anar al selector d’activitats:

Board01.png

Un cop afegim l’activitat a l’aula, l’haurem de configurar, afegint un nom i la descripció, com a qualsevol activitat de Moodle.

En la configuració de la visualització gràfica del Board podem:

  1. Canviar els colors de fons. Per exemple, si posem #F0F8FF, ens apareixerà un color de fons del Tauler blau cel, o…
  2. Afegir una imatge com a fons del Tauler.
  3. Permetre la valoració de les diferents entrades que es vagin realitzant, amb indicació de qui pot valorar (ningú, estudiants, el professorat, tothom).
  4. Mostrar (o no) les capçaleres de cada columna als estudiants.
  5. Definir l’ordre d’aparició de les columnes, ja sigui per data o bé pel rànquing aconseguit si hem habilitat la valoració de les entrades. També podem limitar les entrades d’estudiants fins a una data determinada i permetre que cada estudiant pugui editar la ubicació de les seves pròpies aportacions.
  6. Podem activar que sigui d’ús personal (públic o privat) o que sigui col·laboratiu
  7. En aquest apartat podem:
    • Limitar l’edició als estudiants per dates
    • Permetre a tots els usuaris editar l’emplaçament del seu propi post o entrada
    • Habilitar que els enllaços s’obrin en una finestra nova
    • Incrustar el Board a la pàgina principal del curs
Board2.png

Un cop desada l’activitat, si entrem veurem que se’ns han generat tres columnes per defecte.

Pots:

  • personalitzar el nom de cada apartat del tauler clicant a sobre i escrivint el nou nom (1),
  • bloquejar-lo, moure'l o esborrar-lo (2)
  • afegir una publicació (3)
  • crear una columna nova (4).

L'opció Export (5) ens permet descarregar l’informe de l’activitat, per saber qui són els autors/es de les diferents aportacions.

Interficie Board.png

Ús de Board

Board es presta a diverses tècniques pedagògiques:

  • Pluja d’idees
  • Presentació personal
  • Retroalimentació
  • Avantatges i inconvenients
  • Debats
  • Creació de continguts en equip


La resta dels paràmetres de la configuració de l'activitat Board són els mateixos que a altres activitats de Moodle (Paràmetres comuns de mòduls, Restriccions d'accés, Compleció de l'activitat i Etiquetes).

Per saber-ne més

Pots consultar més informació sobre l’activitat “Board: