Accions

Tipus d'H5P: diferència entre les revisions

De URecursos

Línia 882: Línia 882:


*[https://mon.uvic.cat/udute/h5p-drag-and-drop/ Drag and Drop]: activitat d'"arrossegar i deixar anar" elements a espais determinats..
*[https://mon.uvic.cat/udute/h5p-drag-and-drop/ Drag and Drop]: activitat d'"arrossegar i deixar anar" elements a espais determinats..
==== DRAG AND DROP ====
[[Fitxer:Image4442.png|cap|miniatura|265x265px]]
Drag and drop és un contingut [[/recursosdocents.uvic.cat/index.php/H5P|H5P]] que permet configurar una activitat avaluable “arrossegant i deixant anar” elements a espais determinats. És a dir, qui l’està visualitzant té el repte de posar cada cosa al seu lloc.
Per utilitzar el Drag and Drop a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.
Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"
[[Fitxer:2025-04-01 10 41 53-Clipboard.png|cap|miniatura|489x489px]]
Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Drag and Drop"
[[Fitxer:2025-04-03 09 40 14-Clipboard.png|cap|miniatura|491x491px]]
Explicarem el Drag and drop amb l’exemple d’un esquema d’un procés on l’usuari haurà d’arrossegar la descripció de cada una de les fases.
== Paràmetres ==
El primer pas de la configuració del contingut H5P Drag and drop és ''Paràmetres'', on pots posar un títol al contingut (1), posar una imatge de fons (2) i especificar la mida de l’espai de treball (3).
En el nostre exemple, afegirem l’esquema del procés com a imatge de fons. Hem hagut de tenir en compte d’afegir un espai en blanc a la dreta de l’esquema perquè és on hi distribuirem els textos que seran arrossegats.
[[Fitxer:Image42424.png|cap|miniatura|445x445px]]
Si hi poses una imatge de fons, pots eliminar-la (1) o bé editar-la (2). Per continuar, cal que cliquis el ''Pas 2'' ''Tasca''.
[[Fitxer:Image44442.png|cap|miniatura|427x427px]]
== Tasca ==
Al pas ''Tasca'' hi ha tres icones: una de cercles concèntrics (1), que serveix per marcar les zones sensibles on s’arrossegaran els elements, i una de text i una d’imatge (2) que serveixen per crear els elements que s’arrossegaran.
[[Fitxer:Image4442r.png|cap|miniatura|360x360px]]
== Zona sensible ==
Per crear la zona sensible clica la icona dels cercles concèntrics (marcada com al número “1” en la imatge anterior).
S’obre una pàgina en la qual pots posar un nom a la zona sensible (1), fer que aquest nom es mostri en l’execució del contingut H5P (2), si ha de tenir transparència (3) i si a aquesta zona li correspon només un element arrossegable com a resposta correcta.
[[Fitxer:Image33344.png|cap|miniatura|422x422px]]
Una vegada donada d’alta la zona sensible pots reubicar-la (1), editar-la de nou (2), copiar-la (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-la davant o darrere (4), o eliminar-la (5).
A través dels tiradors (els requadres blancs que hi ha en els extrems de l’element), també el pots fer més gran o més petit.
[[Fitxer:445.png|cap|miniatura|428x428px]]
En aquest exemple mourem i escalarem la zona fins que coincideixi amb la primera fase de l’esquema.
[[Fitxer:66665.png|cap|miniatura|359x359px]]
Has de crear una zona sensible per a cada espai on voldrem que l’usuari pugui arrossegar text o imatge.
Pots fer-la de nou cada vegada o bé utilitzar el sistema de copiar i enganxar d’H5P. D’aquesta manera tots els elements copiats/enganxats tindran la mateixa mida, però, és clar, els hauràs d’editar igualment per modificar-ne les característiques.
Per copiar un element selecciona i clica el botó de còpia de la part superior (1). Per enganxar-lo, el botó es troba a la part superior dreta de la zona d’edició d’allà on estiguis de l’H5P (2).
[[Fitxer:Image445.png|cap|miniatura|487x487px]]
== Elements arrossegables ==
Per crear un text arrossegable, clica la icona amb una “T”.
[[Fitxer:Rrr.png|cap|miniatura|438x438px]]
S’obre una pàgina on pots escriure el text (1), modificar el format (2), a quines zones permets que s’hi pugui deixar anar -que no vol dir que siguin les correctes- (3), si ha de tenir cert grau de transparència (4) i si vols que una vegada arrossegat i deixat anar a una zona sensible hi hagi un altre element exactament igual que també es pugui arrossegar (5). Per confirmar la creació d’aquest text, clica el botó ''Fet''.
[[Fitxer:5555.png|cap|miniatura|384x384px]]
Si insereixes una imatge en comptes d’un text per ser arrossegada, les opcions són molt semblants a les opcions de text.
== Assignar elements arrossegables a zones sensibles ==
Quan ja tens creats tots els elements arrossegables, has d’editar cada una de les zones sensibles…
[[Fitxer:Image777558.png|cap|miniatura|422x422px]]
… i marcar quin és el text/imatge arrossegable que és una resposta correcta per a cada zona.
[[Fitxer:4444.png|cap|miniatura|361x361px]]
== Opcions de comportament ==
A l’apartat Opcions de comportament podem configurar com interactuarà qui consulti el contingut.
[[Fitxer:Image5554t.png|cap|miniatura|373x373px]]
1. Activa “Torna-ho a provar”: quan l’usuari haurà contestat, pot permetre que torni a contestar una altra vegada. No pots controlar quantes vegades el deixes contestar.
[[Fitxer:5555r.png|cap|miniatura]]
2. Requereix l’entrada de dades per part de l’usuari abans que es pugui visualitzar la solució: l’usuari no pot clicar ''Validar'' fins que hagi respost.
3. Donar un punt per la tasca sencera: puntua l’activitat de manera completa. Si està bé, és un punt. Si no està marcat, atorga un punt per a cada element arrossegable ben ubicat.
4. Aplica penalitzacions: si està marcat, els errors resten un punt.
5. Activa l’explicació de les puntuacions: si es marca (i també està marcat ''Aplica penalitzacions''), l’usuari veurà una explicació de com s’aplica la  puntuació.
[[Fitxer:Image554.png|cap|miniatura|342x342px]]
6. Destacat de la zona on deixar anar: es mostra amb línia discontínua les zones sensibles.
7. Activa la pantalla completa: permet a l’usuari veure el contingut a pantalla completa. Quan l’està visualitzant, apareix una icona a la part superior dreta:
[[Fitxer:Image55556.png|cap|miniatura|428x428px]]
8. Mostra la puntuació: si està activat, en clicar ''Verifica'' l’usuari veurà cada resposta que ha fet i quina puntuació ha obtingut. Es combina amb el punt 3 (si hi ha puntuació per tasca sencera, no es podran mostrar les puntuacions individuals) i amb el punt 4 (si s’apliquen penalitzacions hi haurà puntuacions negatives).
[[Fitxer:Image0009.png|cap|miniatura|428x428px]]
9. Mostra el títol: si està marcat, el nom que hem donat a l’activitat es mostrarà a la part superior dreta quan aquest contingut s’executi.
* [https://mon.uvic.cat/udute/h5p-drag-the-words/ Drag the Words]: l'usuari arrossega paraules dins d'un text més gran que té espais buits, per construir una frase completa.
* [https://mon.uvic.cat/udute/h5p-drag-the-words/ Drag the Words]: l'usuari arrossega paraules dins d'un text més gran que té espais buits, per construir una frase completa.
* [https://mon.uvic.cat/udute/author/eulaliamassana/ Essay]: permet una correcció automàtica d'un text que l'usuari ha rebut instruccions per escriure.
* [https://mon.uvic.cat/udute/author/eulaliamassana/ Essay]: permet una correcció automàtica d'un text que l'usuari ha rebut instruccions per escriure.

Revisió del 07:53, 3 abr 2025

Tipus de continguts H5P

Accordion

Dadadaf.png


Per utilitzar el Accordion a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.


Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

2025-04-01 10 41 53-Clipboard.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Accordion"

2025-04-01 10 46 01-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1), el nom del primer títol (2) i el contingut que es mostrarà quan l’usuari desplegui aquest títol (2).

Si vols afegir més títols i textos, cal afegir “taulers” (4). I, finalment, cal que desis l’H5P.

Imageaadf.png


El resultat sense desplegar cap títol és el que es mostra en la següent imatge.

Image8686868.png


I quan l’usuari hagi clicat el primer títol (Objectius) es mostrarà el contingut corresponent.

Image57757.png


Advent Calendar

Imagewfffgg.png


Advent Calendar és un contingut H5P que permet fer un calendari d’advent.


Per utilitzar el Advent Calendar a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.


Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png

Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Advent Calendar"

2025-04-01 11 40 36-Clipboard.png

Cal posar un títol a l’activitat (1) i configurar les 24 portes que contindrà (no en pot tenir ni més ni menys).


Per cada porta, pots afegir la imatge que es veurà abans de que sigui oberta (2) i la que es mostrarà quan la porta estigui oberta (2). Quan s’obri una porta, es pot mostrar una etiqueta superposada al calendari d’advent que contingut un àudio, una imatge, un enllaç, un text o un vídeo (4).

Image4454.png

En les opcions de comportament pots pujar una imatge que serà el fons del calendari d’advent (1), adjuntar una música de fons (2) i fer que aquesta es reprodueixi automàticament (3), i afegir l’efecte de la nevada (4).

Pots penjar una imatge que apareixerà en les portes que no tinguin configurada la imatge de porta tancada (5).

Respecte a les portes, pots ocultar:

  • la marques vertical a la part central que indica per on s’obrirà la porta (6)
  • el número (7)
  • el pom (8)
  • el voral (9)

El calendari d’advent pot mostrar aleatòriament les portes (10) i si és així es poden mantenir, però, l’ordre de les imatges de les portes tancades (11).

Si el mode Design (12) està marcat, les portes es poden obrir en qualsevol moment. Si no està marcat, les portes només es podran obrir el dia de desembre del número que tinguin (com un calendari d’advent).

Finalment, clica Desa (13) per confirmar la configuració.


Image11111111111.png


Agamotto

Image75757.png

Agamotto és un contingut H5P que permet fer una successió d’imatges. El contingut apareix en una “línia de temps” que l’usuari controla visualitzant l’aparició de la següent imatge progressivament.


Per utilitzar el Advent Calendar a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"


Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Agamotto"

2025-04-01 11 57 29-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i, si vols, un encapçalament (2).

Image434535.png

Per cada imatge que vols que es mostri, afegeix el fitxer (1). El text alternatiu (2) es visualitzarà si no es carrega correctament la imatge. Pots configurar un text a mostrar quan l’usuari passi el cursor per sobre la imatge (3), una etiqueta (4) que (en cas de fer-la visible a l’apartat de comportament) es mostrarà en la línia de temps de la successió d’imatges i una descripció (5) que es mostrarà a la part de sota de l’H5P quan es visualitzi aquesta imatge.

Pot afegir una segona imatge (6) i tantes altres com necessitis (7).


Image979.png

Els comportaments d’aquest contingut H5P que pots configurar són:

1: en quina imatge vols que s’iniciï el contingut (per quina imatge començarà)

2: si el control d’ubicació en la successió d’imatges s’ajustarà a una d’elles.

3: mostra marques en la línia de temps de la successió de les diapositives allà ho hi ha cada imatge.

4: mostra l’etiqueta de cada imatge allà on comença aquesta.

5: color de fons si la imatge és transparent o bé no ocupa tot l’espai del contingut.

Finalment, has de desar (6).

Image2435355.png

Arithmetic Quiz

Image424.png


Arithmetic Quiz és un contingut H5P que permet fer un qüestionari de preguntes de càlculs simples.


Per utilitzar el Arithmetic Quiz a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Arithmetic Quiz"

2025-04-01 12 31 09-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i escriguis les instruccions per respondre les preguntes (2).

Un H5P d’aquest tipus només pot contenir un tipus de preguntes.

Si tries Qüestionari d’operacions aritmètiques (3), podràs triar entre suma, resta, multiplicació o divisió (4), i el nombre de preguntes a respondre (5).

424424.png

Si tries Qüestionari d’equacions lineals (1), podràs triar tres nivells de dificultat (2) i si vols que s’incloguin fraccions (3).

Per finalitzar, clica el botó Desa (4).

Image54256.png


Àudio

Image32324.png


Àudio és un contingut H5P que permet incrustar un arxiu d'audio

.Per utilitzar Audio a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Audio"

2025-04-01 12 51 59-Clipboard.png

Per incloure un àudio, has de seleccionar la icona de l’altaveu o bé triar l’opció Audio corresponent.

Image88889.png


En la següent pàgina, pots posar un nom a l’àudio (1), seleccionar la font d’origen de l’àudio (2) i fer que l’àudio es reprodueixi en entrar a la diapositiva (3). Per desar, clica el botó Fet.

Image222222222222222.png

Quan hagis clicat el símbol “+” per seleccionar la font de l’àudio, pots penjar-ne un que tinguis al teu ordinador (1) o bé enllaçar-ne algun que estigui en un espai a internet (2). Cal que cliquis el botó Insereix.

Image8080.png

Audio Recorder

Image646.png


Audio Recorder és un contingut H5P que permet a l’usuari enregistrar un fragment d’àudio.

Per utilitzar Audio a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Audio Recorder"

2025-04-01 13 04 03-Clipboard.png

Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1),  les instruccions del que ha d’enregistrar l¡usuari (2) i clicar desar (3).

Image99.png

Quan l’usuari hagi enregistrat l’àudio si vol se’l podrà baixar.

Branching Scenario

Image77.png

Branching Scenario és un contingut H5P que permet configurar un recorregut tipus “tria la teva aventura”, combinant continguts i preguntes.


Per utilitzar Banching Scenario a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Branching Scenario"

2025-04-01 13 26 35-Clipboard.png

Aquest contingut H5P es complex de configurar i es fa a partir de diferents pestanyes que explicarem una a una (1). En qualsevol d’elles es pot posar el nom del contingut H5P (2), veure una previsualització del que hi ha configurat en cada moment (3) i treballar a pantalla completa (4).

Imagehhh.png

Afegir contingut

A Branching Scenario es pot afegir contingut que podem trobar en altres H5P (1):

  • Course Presentation: successió de diapositives que poden contenir text, imatge, vídeo, àudio i diferents tipus d’interacció.
  • Text: és un recurs que pot formar part de diferents continguts H5P i que permet afegir un text.
  • Image: és un recurs que pot formar part de diferents continguts H5P i que permet afegir una imatge.
  • Image Hotspots: presenta una imatge amb marques que permeten ampliar contingut en format de text, imatge, vídeo i/o àudio.

Interactive video: vídeo que pot contenir al qual es poden superposar text, imatge i diferents tipus d’interacció.

  • Video: és un recurs que pot formar part de diferents continguts H5P i que permet afegir un vídeo

També es pot incorporar una pregunta que ramificarà el recorregut de l’usuari (2) o bé enganxar un contingut H5P que haguem prèviament copiat (3) i que Branching Scenario pugui incloure.

Image0808.png

Per afegir un contingut, cal clicar i arrossegar la seva icona en la part central, que és la part d’edició.

En aquesta imatge només apareix un signi “+” perquè encara no hi ha contingut i només hi ha un lloc on poder deixar anar el que estem arrossegant. A mesura que l’anem construint, apareixerà aquest “+” en cada zona on puguem afegir un contingut.


Image666.png

Quan hem arrossegat un contingut, s’obre una finestra per configurar-lo, amb les opcions que li són pròpies i que pots consultar en els enllaços que hem posat anteriorment en l’enumeració del tipus de contingut.

En el cas del text, podem posar el seu títol (1), escriure el text (2) i definir si el títol es mostrarà en la visualització d’aquest contingut (3).

En l’apartat Advanced branchig options les opcions son molt limitades, ja que estem definint el primer contingut. Podríem acabar el recorregut (4). El que sí que podem configurar és si permetem navegació lliure (5) és a dir que l’usuari pugui triar anar a qualsevol dels continguts existents.

En cada contingut, podem esborrar-lo (6) o bé confirmar la configuració actual (7).

Image333.png

Copiar i enganxar contingut

Per enganxar un contingut, cal haver-lo copiat prèviament. Ho podem fer des del menú d’un element del Branching Scenario, seleccionant l’opció de còpia en el menú de configuració de la part superior dreta de l’element.

Image222.png

O bé, si volem copiar un contingut complet d’un altre H5P, podem editar el contingut a copiar i clicar el botó Copia.


Image222222222222.png

Si tenim algun element copiat que es pugui enganxar al Branching Scenario podrem arrossegar-lo des de la icona de Paste.


42424.png

Branching Question

Amb la Branching Question s’incorpora una ramificació. Cal posar-li un títol (1) i escriure la pregunta (2). Per defecte hi ha dues possibles respostes (3 i 4) però se’n poden afegir amb el botó Afegeix alternativa (5).


97979.png

Per cada una de les possibles respostes cal configurar les Advanced branching options que portaran a l’usuari que l’hagi triada al final del camí o bé a un altre contingut del Branching Scenario.

6868.png

Si triem anar a un altre contingut i aquest ja existeix, el podrem triar del desplegable.

3553.png

Si volem donar un retorn segons la resposta seleccionada, en l’apartat Retroacció posarem el seu títol (1) i el text (2). Podem, també, adjuntar una imatge (3).

53535.png

Configuració

En la pestanya de configuració (Settings), podrem personalitzar la pantalla d’inici i la final.

En la d’inici podem escriure un títol (1),un subtítol (2), podem adjuntar una imatge (3) i escriure un text que aparegui si aquesta no es carrega correctament (4).


2424.png

De la pantalla final podem personalitzar el títol (1), el text (3) i també la imatge (3).


3323.png


En l’apartat de puntuació, indiquem quina si hi ha puntuació o no (1).

Si seleccionem que s’estableixi una puntuació de manera estàtica per cada escenari (1), en l’apartat anterior apareixerà un nou camp de Puntuació (2) en el que podem posar quina és la puntuació que H5P enviaria al qualificador de Moodle.


31313.png


Si seleccionem que es calculi dinàmicament la puntuació en funció de les respostes de l’usuari (1), podem marcar que s’incloguin en aquestes les obtingudes en els vídeos interactius (2).


323.png

En les opcions de comportament de la puntuació

11.png


Idioma

En la pestanya d’idioma podem configurar la llengua de la interfície  (1) i personalitzar totes les cadenes de text que apareixen en tots els continguts i recursos H5P que conté aquest Branching Scenario (2).

Image32323.png


En especial, fem esment dels textos de l’apartat Branching Scenario, perquè hem observat que per defecte n’hi ha alguns que els cal traducció.

424242.png


Tutorial

En la pestanya tutorial es pot seguir, en anglès, instruccions molt detallades i clares per a la construcció del Branching Scenario.

3232.png

Metadades

En la pestanya de metadades podem configurar informació sobre aquest Branching Scenario. En altres continguts H5P a aquesta configuració s’hi accedeix des del títol del contingut.

3134.png


  • Branching Scenario: permet configurar un recorregut tipus "tria la teva aventura", combinant continguts i preguntes.
  • Chart: permet la generació de gràfics circulars i de barres.

CHART

53356.png


Chart és un contingut H5P que permet fer un gràfic circulars o de barres.

Per utilitzar Chart a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Chart"

2025-04-02 09 51 29-Clipboard.png




Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i triis el tipus de gràfic, circula o de barres, que vols elaborar (2).

Per cada conjunt de dades hauràs de posar el nom (3) i el valor (4). Pots triar tant el color de la superfície (5) com el del text (6)., les instruccions del que ha d’enregistrar l¡usuari (2) i clicar desar (3).

676.png


Si vols representar més de dues dades, clica Afegeix opció tantes vegades com et calgui (1). Pots eliminar un bloc de dades (2) o modificar l’ordre dels blocs (3). Finalment, cal que cliquis Desa (4).

324.png


  • Collage: permet el muntatge d'un seguit d'imatges de diferents mides.


COLLAGE

31224.png

Collage és un contingut H5P que permet el muntatge d’un seguit d’imatges de diferents mides.


Per utilitzar Collage a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Collage"

2025-04-02 10 03 17-Clipboard.png

Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i triis el tipus de plantilla (2). Afegeix cada una de les imatges que formarà part del muntatge final (3).


78.png

Per cada imatge que col·loquis, pots canviar-la (1), modificar-ne la proporció (2) i afegir un text alternatiu i un text que apareixerà al passar-hi el cursor per sobre (3). Pots ajustar l’espai entre les imatges (4), el marc que tindrà cada imatge (5) i l’alçària de tota la galeria (6). Finalment, clica Desa (7).

425.png


  • Column: permet la integració de diferents continguts H5P un sota de l'altre, en forma de columna.

COLUMN

4445.png


Column és un contingut H5P que diem tipus “contenidor”, ja que permet la integració de diferents continguts H5P un sota de l’altre, en forma de columna.


Per utilitzar Column a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Column"

2025-04-02 10 29 57-Clipboard.png


La configuració bàsica de l’H5P Column és molt senzilla: només cal posar-hi un nom (1), seleccionar el primer tipus de contingut (2) i configurar-lo, triar la separació entre els continguts que tindrà la columna (3) i afegir tants continguts com vulguis (4).

Per finalitzar, cal desar (5).

555552.png


  • Course Presentation: successió de diapositives que poden contenir text, imatge, vídeo, àudio i diferents tipus d'interacció.

COURSE PRESENTATION

55555.png


Course presentation és un contingut H5P que agafa la forma bàsica d’una presentació de diapositives. Es pot incloure un menú a l’esquerra per navegar entre diapositives. Cada diapositiva pot contenir text, imatge, vídeo i altres recursos d’interacció. Per donar d’alta un contingut H5P, et suggerim que ho facis des del Banc de contingut de l’aula on voldràs fer-lo servir (si et cal, després tindràs diferents maneres de reutilitzar-lo en altres aules Moodle).


Per utilitzar Column a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de contingut"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Course Presentation

4442.png


El contingut Course Presentation té l’estructura d’un conjunt de diapositives que poden contenir diferents elements. Cal posar-hi un títol (1) i inserir l’element que vols posar a la diapositiva (2), sigui text, enllaç, imatge, forma geomètrica, vídeo, enllaç a una altra diapositiva, àudio o altres activitats interactives que permet H5P. A la part inferior (3) tens les opcions per afegir una nova diapositiva, duplicar la diapositiva actual, omplir el fons de la diapositiva amb un altre color, canviar l’ordre de la diapositiva o eliminar-la.

553.png

Text

Per afegir un text, cal clicar la icona “T”.

44425.png


S’obrirà una nova pàgina en la qual pots escriure el text (1) i fer-ne una edició de format força senzilla (2). Per acceptar l’edició d’aquest text, has de clicar el botó Fet.

555.png

No et confonguis amb el botó Desa, que et fa sortir no només del text, sinó també del contingut H5P que estàs editant.

Una vegada inserit el text en la diapositiva, pots reubicar-lo (1), editar-lo de nou (2), copiar-lo (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-lo davant o darrere (4), o eliminar-lo (5).

A través dels tiradors (els requadres blancs que hi ha en els extrems de l’element), el pots fer més gran o més petit.

43435.png

Si vols que el text no aparegui directament a la diapositiva, dins de l’edició de text pots marcar Mostra com a botó.

6464664.png


En la reproducció de l’H5P, en aquesta diapositiva, apareixerà un botó rodó amb una “i” al mig.

55535.png


Quan qui visualitzi l’H5P cliqui aquest botó, apareixerà una finestra emergent amb el contingut de text.

44443.png

Enllaç

Si vols posar un enllaç en una diapositiva, has de clicar la icona de la cadena.

535355.png


En la pàgina següent has de posar el nom que vols que tingui l’enllaç (1) i la URL on vols que el dirigeixi (2). Per desar, cal que cliquis e botó Fet de la part inferior.

Image4666.png


Una vegada donat d’alta aquest enllaç, pots reubicar-lo en la diapositiva (1), editar-lo de nou (2), copiar-lo (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-lo davant o darrere (4), o eliminar-lo (5).

A través dels tiradors de l’element, també el pots fer-lo més gran o més petit.

Image3244.png


Si vols posar un enllaç en una paraula o una part d’un text, l’has d’editar, seleccionar el text que tindrà l’enllaç i utilitzar la icona de cadena per configurar-lo.

Image33333334.png

Imatge

Per afegir una imatge a la diapositiva, clica el botó d’imatge.

Image4444.png

S’obre una pàgina nova on pots afegir la imatge (1), posar-hi un títol (2) i també, com abans hem vist amb el text, fer-ho en forma de botó (3). Clica el botó Fet per tornar a la diapositiva.

Image331.png


Una vegada col·locada la imatge, igual que amb el text, pots reubicar-la en la diapositiva (1), editar-la de nou (2), copiar-la (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-la davant o darrere (4), o eliminar-la (5).

A través dels tiradors de l’element, pots fer-lo més gran o més petit.

Image3333.png


Forma geomètrica

Per inserir una forma geomètrica a la diapositiva, clica la icona Shapes.

Image2221.png

En clicar-la, s’obrirà una finestra emergent on hauràs de triar quina forma vols incloure.

Image44445.png


Aquesta acció et portarà a un altre diàleg on podràs configurar el color interior de la forma (1), el color del contorn (2), la mida de la línia del contorn -si ho deixes a 0, no tindrà contorn- (3), l’estil de la línia del contorn (4) i el radi dels vèrtex del contorn -més o menys arrodonit (5). Per confirmar, clica Fet.

Image444555.png

A la diapositiva, amb la forma seleccionada, pots reubicar-la en la diapositiva (1), editar-la de nou (2), copiar-la (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-la davant o darrere (4), o eliminar-la (5).

A través dels tiradors de l’element, el pots fer més gran o més petit.

Image44433.png

Vídeo

Si vols inserir un vídeo, clica la icona de vídeo.

Image3332.png


S’obre una pàgina on pots posar el nom del vídeo i seleccionar quin és l’origen del vídeo, clicant el requadre que té un “+” a l’interior.

Image55.png


En la següent pàgina, pots pujar un vídeo que tinguis en el teu ordinador (1) o bé posar l’enllaç a un vídeo que ja està disponible en alguna altra plataforma (2), com per exemple YouTube. Et recomanem aquesta segona opció (per evitar carregar vídeos a Moodle directament). Per confirmar, clica el botó Insereix.

Image434343.png

En les opcions de l’apartat Reproducció pots decidir que el vídeo s’executi així que es carregui la diapositiva (1) on està i que es vagi repetint des de l’inici mentre no es canviï de diapositiva (2).

Image42435.png

Aquest vídeo, igual que un text o una imatge inserits en la diapositiva, es pot mostrar com a botó (1). Per confirmar les opcions de configuració del vídeo, clica el botó Fet.

Image4443.png

Una vegada inserit el vídeo en la diapositiva, podràs reubicar-lo en la diapositiva (1), editar-lo de nou (2), copiar-lo (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-lo davant o darrere (4), o eliminar-lo (5).

A través dels tiradors (els requadres blancs que hi ha en els extrems i a les parts mitges de cada costat), també el pots fer més gran o més petit.

Image4421.png

Àncora

Si en una diapositiva vols posar un enllaç a una altra diapositiva, clica el botó de l’àncora.

Image3334.png

En la pàgina següent, has de configurar el nom d’aquest enllaç intern (1), seleccionar a quina diapositiva vols que porti (2) i, si has seleccionat Especifica el número de diapositiva, podràs posar el número de la diapositiva de destí (3). Clica Fet per confirmar la inserció de l’àncora.

Image4445.png


Una vegada inserida l’àncora, igual que amb els textos, imatges i vídeos, pots reubicar-la en la diapositiva (1), editar-la de nou (2), copiar-la (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-la davant o darrere (4), o eliminar-la (5).

A través dels tiradors en els extrems de l’element, el pots fer més gran o més petit.

Image44455.png

L’àncora és un requadre transparent. Per tal que qui visualitzi el Course Presentatiion sàpiga on ha de clicar, l’has de sobreposar a un text o una imatge que sigui prou indicativa de la diapositiva on porta aquesta àncora.

Image444.png

Índex de diapositives

Pots fer un índex a la part esquerra del Course Presentation que serveixi per moure’s directament a cada una de les diapositives.

Clica Diapositives i marca Mostra els títols i Mostra sempre. Per confirmar clica el botó D’acord.

Image424245.png

Per posar títol a cada diapositiva, has de clicar el llapis que hi ha a la part dreta.

Image33334.png

En la reproducció del Course Presentation, aquest índex estarà fixat a la part esquerra.

Image22223.png

Desar

Quan vulguis desar el Course Presentation, clica el botó Desa de la part superior o de la part inferior de la pàgina.

Image4445556.png

La resta d’interaccions

Quan cliquis qualsevol de la resta de botons que permeten incloure interaccions en les diapositives, el funcionament és el mateix que per cada un d’aquests continguts H5P per separat.

Per a més detalls, consulta les següents entrades:

  • Dialog Cards: relaciona dues bandes d’una mateixa carta. És útil per repassar continguts, de manera que en la primera part de la targeta l’estudiant s’ha de respondre una qüestió de la que trobarà la resposta en la segona cara de la carta.
  • Drag and Drop: activitat d'”arrossegar i deixar anar” elements a espais determinats.
  • Drag the Words: l’usuari arrossega paraules dins d’un text més gran que té espais buits, per construir una frase completa.
  • Fill in the Blanks: activitat d’omplir buits en un text.
  • Interactive video: vídeo que pot contenir al qual es poden superposar text, imatge i diferents tipus d’interacció.
  • Mark the Words: l’usuari marca paraules dins d’un text segons les instruccions que se li indiquen.
  • Multiple Choice: una pregunta de múltiple resposta on pot haver més d’una resposta correcta.
  • Single Choice Set: conjunt de preguntes de resposta múltiple on només una resposta és la correcta.
  • Summary (Statements): permet la construcció d’un resum a partir de la selecció d’afirmacions correctes
  • True/False Question: una única pregunta de Vertader/Fals

Si alguna de les diapositives del Course Presentation conté algun ccontingut que permeten que l’usuari interactuï, es poden configurar les opcions de la retroacció.

Alerta: aquestes tindran prioritat sobre les possibles configuracions de cada un dels continguts d’interacció.

Image334.png
  • 1. Activa el mode de superfície activa: si actives aquesta opció, no es mostraran els controls inferiors del Course Presentation que permeten la navegació lliure de l’usuari. Alerta: aquesta opció no es pot desfer (de fet, ja s’obre un missatge que ho avisa).
Image665.png
  • 2. Amagueu la diapositiva resum: si hi ha contingut interactiu, Course Presentation afegeix automàticament una diapositiva final amb el resum dels resultats obtinguts. Si aquesta opció està marcada, aquesta diapositiva no es mostra.
Image55554.png
  • 3. Override “Show Solution” button: si està activat, en clicar el botó Verifica, es mostrarà un botó que permet a l’usuari veure les solucions correctes.
Image6667.png
Image888887.png
Image66665.png
  • 4. Override “Retry” button: si està activat, en clicar el botó Verifica, es mostrarà  un botó que permet a l’usuari tornar a fer l’activitat.


Image9998.png
  • 5. Show “Show solution” button in the summary slide: si està activat, en la diapositiva Resum es mostrarà un botó que permet veure totes les solucions de les interaccions.
Image555.png

Si clica el botó Mostra solucions, l’usuari podrà consultar la solució de cada interacció de cada diapositiva.


Image5554.png
  • 6. Show “Retry” button in the summary slide: si està activat, en la diapositiva Resum es mostrarà un botó que envia l’usuari a la primera diapositiva que té interacció i pot tornar a fer-les totes.
  • Crossword: permet fer uns mots encreuats.


CROSSWORD

Image55545.png


Crossword és un contingut H5P que permet fer uns mots encreuats.

Per utilitzar el Crossword a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

Image3333333.png

Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Crossword"

2025-04-02 12 27 57-Clipboard.png

Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i escriguis les instruccions per completar els mots encreuats (2).

Per cada mot que s’ubica en la graella, cal escriure la definició (3) i la paraula (4). Es pot definir una pista extra (5) que apareixerà al costat de la definició. També es pot definir una ubicació concreta d’aquesta paraula en la graella (6).

Per defecte apareix una segona pestanya per definir la segona paraula (7). En podem afegir tantes més que vulguem (8).


Image6669.png

Si hem seleccionat d’ubicar en un espai concret la paraula que estem configurant (1), podrem Indicar la filera (2), columna (3) i l’orientació (4).

Image8990.png

En l’apartat Overall solution word podem (1) i a Overrall solution word podem indicar rangs d’acompliment (2) ia afegir-ne tants com vulguem (3).

Image6565757.png

En l’apartat Theme podem afegir una imatge de fons dels mots encreuats (1) i definir els colors d les cel·les segons el seu estat (2).

Image555545.png



En l’apartat Behavioural settings podem triar de mostrar només un nombre aleatori de les paraules configurades (1), establir una retroacció instantània (2), definir si el que comptabilitza per al resultat a obtenir són els caràcters o les paraules (3), aplicar penalitzacions (4), permetre tornar a provar (5) i permetre veure la solució (6).

Per finalitzar, hem de clicar Desa (7) per confirmar la configuració d’aquest contingut H5P.

Image979769.png
  • Dialog Cards: relaciona dues bandes d'una mateixa carta. És útil per repassar continguts, de manera que en la primera part de la targeta l'estudiant s'ha de respondre una qüestió de la que trobarà la resposta en la segona cara de la carta.


DIALOG CARDS

Image8568687.png

Dialog Cards és un contingut H5P que relaciona dues bandes d’una mateixa carta. És útil per repassar continguts, de manera que en la primera part de la targeta l’estudiant s’ha de respondre una qüestió de la que trobarà la resposta en la segona cara de la carta.


Per utilitzar el Dialog Cards a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

Image3333333.png

Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Dialog Cards"

2025-04-02 12 46 22-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1), escriguis un títol que encapçali el contingut (2) i que triïs el mode de presentació de les targetes (3). Pots escriure també unes indicacions del que cal fer (4).

Image435356.png


Per cada targeta o carta, pots configurar: el text de la primera cara (1), la resposta que s’espera i que apareixerà a la segona cara (2). En la primera cara també pots afegir una imatge (3) i que després pots editar (retallar, girar…) (4).

Quan acabis la configuració de la primera targeta, en pots afegir una altra (5).

Image433333335435.png

La resta de les qüestions que pots configurar són un text alternatiu per a la imatge (1), adjuntar un fitxer d’àudio (molt útil en l’ensenyament de llengües) (2) i pistes que es podran obrir en la primera cara i en la segona cara (3 i 4).

Image24244.png

En les opcions de comportament són diferents depenent del Mode de presentació de les targetes.

Si has triat el mode Normal, pots configurar si permets que l’usuari torni a fer una altra ronda de visualització i interacció amb les cartes (1), que pugui navegar lliurement endavant-enrerre (2), que el text s’ajusti a la mida de la targeta (3) i que es barregin aleatòriament les diferents targetes (4). Has de clicar Desa (5) per finalitzar la configuració d’aquest contingut.

Image7564.png

Si has triat el mode Repetició en el Mode de presentació de les targetes, pots configurar si permets que l’usuari torni a fer una altra ronda de visualització i interacció amb les cartes (1), que el text s’ajusti a la mida de la targeta (2), el nivell de competència (3) i si permets que l’estudiant pugui marcar que saben la resposta abans de girar la targeta (4).

El nivell de competència ha de ser entre 3 i 7. Quan l’estudiant l’ha complert, el sistema li retorna un missatge indicant que ja hi ha arribat.

Has de clicar Desa (5) per finalitzar la configuració d’aquest contingut.

Image545466.png

Si has deixat marcat Repetició en el Mode de presentació de les targetes i si permets que l’estudiant pugui marcar que saben la resposta abans de girar la targeta el que veu l’estudiant abans de girar és el que es mostra en la imatge següent (pot marcar si ja sap la resposta o no):

Image757577.png

Quan ha acabat la primera ronda, pot clicar el botó següent:

Image44444444444444444.png

I veure un resultat de com ha respost:

Image53555555555555.png


  • Dictation: permet fer un dictat que l'usuari ha d'escriure correctament.


DICTATION

Image2222222222222.png

Dictation és un contingut H5P que permet fer un dictat que l’usuari ha d’escriure correctament.


Per utilitzar el Dictation a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

2025-04-01 10 41 53-Clipboard.png

Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Dictation"

2025-04-02 13 05 39-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i escriguis les instruccions per fer el dictat (2).

Per defecte es carrega l’espai per posar dues frases. Per cada frase pots posar una descripció (3) i has d’adjuntar l’àudio (4). Si vols pots carregar una versió més lenta de l’àudio (5). Has d’escriure el text que haurà d’escriure també l’usuaris (6).

Si vols afegir una altra frase, clica el botó Afegeix sentence (7).

Image99999999998.png


Quan cliquis el botó “+” per adjuntar un àudio, pots carregar un fitxer que ja tinguis a l’ordinador (1), enllaçar un fitxer que tinguis penjat en algun espai en línia (2) o bé enregistrar-lo directament al contingut H5P (3). Per confirmar la configuració de l’àudio, clica el botó Insereix (4).

Image77777777777778.png

Pots configurar una retroacció segons el percentatge d’èxit obtingut (1) i afegir tants rangs com vulguis (2).

Image0780780.png

En l’apartat Behavioural settings pots indicar la quantitat de vegades que l’usuari pot escoltar l’àudio a velocitat normal (1) i a velocitat lenta (2) i si les frases es barregen entre elles quan s’inicia de nou el contingut (3).

Pel que fa l’obtenció de punts, pots indicar que no es tingui en compte les marques de puntuació que no coincideixin amb el text que demanes que sigui escrit (4), si es puntua només si tota la resposta és correcta (els errors no penalitzaran) (5) i com d’estricte es serà respecte a errors tipogràfics (6).

Image7777777777777777777777779.png

Configura si hi ha un caràcter separador de paraules diferent de l’espai (1), la direcció d’escriptura (2) i si uns caràcters concrets s’han de dividir automàticament en paraules separades (3).


Finalment, configura si permets que es pugui repetir (4) i mostrar la solució (5) o bé si vols que la solució es mostri automàticament quan l’usuari cliqui el botó Check per finalitzar (6).

Desa (7) per acabar la configuració d’aquest contingut H5P.

Image33333333333333333333333.png


  • Documentation Tool: permet generar un document estructurat segons unes instruccions precises

DOCUMENTATION TOOL:

Image000000000000000000009.png


Documentation Tool és un contingut H5P que permet generar un document estructurat segons unes instruccions precises.


Per utilitzar el Documentation Tool a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

Image3333333.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Documentation Tool"

2025-04-02 13 24 52-Clipboard.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1), escriguis un títol que encapçali el contingut (2) i que afegeixis les pagines que tindrà l’activitat. Per cada una has de triar el tipus (3): Standard page, Goals page, Goals assessment page o Document Export Page.

Per incloure més d’una pàgina al Documentation Tool clica Afegir pàgina (4).


Image4343435.png

Standard page

El tipus de pàgina estàndard (Standard page) (1) ha de tenir un títol (2) i permet incloure diferents tipus d’elements. El de text (3) permet escriure un paràgraf i editar-lo amb les opcions d’H5P.

Image6557.png

L’element Text input field editor (1) genera un cap de text que l’usuari haurà d’incloure. Li has de posar una descripció (2) i pots configurar el text que apareixerà en el camp abans de ser omplert per l’usuari (3), els caràcters màxims que pot contenir (4), la mida de la caixa del camp a omplir (5) i si és un element obligatori (6).

Image33335.png

Goals page

La Goals page (1) permet afegir entrades a l’usuari, com per exemple, objectius, fites o esdeveniments. Has de posar-hi un títol (2), una descripció (3) i pots personalitzar els noms de les opcions i els textos dels botons de crear un ítem nou (4), l’etiqueta de l’ítem creat per l’usuari (5) i el text que es mostra abans de que l’usuari ompli un dels ítems (6).

Image4244.png


També pots personalitzar la resta de textos que apareixen en la Goals page (7 a 11).

Imageaaaaaaaaaaad.png

Goals assessment page

La Goals assessment page (1) serveix per a que l’usuari pugui puntuar en tres graus els ítems que ha definit anteriorment. Cal que hi posis un títol (2) i una descripció (3) i pots personalitzar els texts per una valoració baixa (4), mitjana (5) i alta (6).

Image22222222222222555.png

També es poden personalitzar la resta dels textos que apareixen en la Goals assessment page (6 a 8).

Image44.png

Document Export Page

En la Document Export Page (1) es configura el fitxer que exportarà tota la informació introduïda. Cal posar-hi un títol (2) i una descripció (3). Es poden personalitzar la resta de textos que apareixen en aquesta part de l’H5P (4 a 11).

Per finalitzar, cal desar el contingut H5P (12).

Image3333333333333333332.png


Image333333344.png


  • Drag and Drop: activitat d'"arrossegar i deixar anar" elements a espais determinats..


DRAG AND DROP

Image4442.png

Drag and drop és un contingut H5P que permet configurar una activitat avaluable “arrossegant i deixant anar” elements a espais determinats. És a dir, qui l’està visualitzant té el repte de posar cada cosa al seu lloc.


Per utilitzar el Drag and Drop a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.

Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"

2025-04-01 10 41 53-Clipboard.png


Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Drag and Drop"

2025-04-03 09 40 14-Clipboard.png


Explicarem el Drag and drop amb l’exemple d’un esquema d’un procés on l’usuari haurà d’arrossegar la descripció de cada una de les fases.

Paràmetres

El primer pas de la configuració del contingut H5P Drag and drop és Paràmetres, on pots posar un títol al contingut (1), posar una imatge de fons (2) i especificar la mida de l’espai de treball (3).

En el nostre exemple, afegirem l’esquema del procés com a imatge de fons. Hem hagut de tenir en compte d’afegir un espai en blanc a la dreta de l’esquema perquè és on hi distribuirem els textos que seran arrossegats.

Image42424.png

Si hi poses una imatge de fons, pots eliminar-la (1) o bé editar-la (2). Per continuar, cal que cliquis el Pas 2 Tasca.

Image44442.png

Tasca

Al pas Tasca hi ha tres icones: una de cercles concèntrics (1), que serveix per marcar les zones sensibles on s’arrossegaran els elements, i una de text i una d’imatge (2) que serveixen per crear els elements que s’arrossegaran.


Image4442r.png

Zona sensible

Per crear la zona sensible clica la icona dels cercles concèntrics (marcada com al número “1” en la imatge anterior).

S’obre una pàgina en la qual pots posar un nom a la zona sensible (1), fer que aquest nom es mostri en l’execució del contingut H5P (2), si ha de tenir transparència (3) i si a aquesta zona li correspon només un element arrossegable com a resposta correcta.

Image33344.png


Una vegada donada d’alta la zona sensible pots reubicar-la (1), editar-la de nou (2), copiar-la (3), modificar-ne la ubicació respecte a altres elements de la diapositiva, és a dir, posar-la davant o darrere (4), o eliminar-la (5).

A través dels tiradors (els requadres blancs que hi ha en els extrems de l’element), també el pots fer més gran o més petit.

445.png

En aquest exemple mourem i escalarem la zona fins que coincideixi amb la primera fase de l’esquema.

66665.png

Has de crear una zona sensible per a cada espai on voldrem que l’usuari pugui arrossegar text o imatge.

Pots fer-la de nou cada vegada o bé utilitzar el sistema de copiar i enganxar d’H5P. D’aquesta manera tots els elements copiats/enganxats tindran la mateixa mida, però, és clar, els hauràs d’editar igualment per modificar-ne les característiques.

Per copiar un element selecciona i clica el botó de còpia de la part superior (1). Per enganxar-lo, el botó es troba a la part superior dreta de la zona d’edició d’allà on estiguis de l’H5P (2).

Image445.png

Elements arrossegables

Per crear un text arrossegable, clica la icona amb una “T”.

Rrr.png


S’obre una pàgina on pots escriure el text (1), modificar el format (2), a quines zones permets que s’hi pugui deixar anar -que no vol dir que siguin les correctes- (3), si ha de tenir cert grau de transparència (4) i si vols que una vegada arrossegat i deixat anar a una zona sensible hi hagi un altre element exactament igual que també es pugui arrossegar (5). Per confirmar la creació d’aquest text, clica el botó Fet.

5555.png

Si insereixes una imatge en comptes d’un text per ser arrossegada, les opcions són molt semblants a les opcions de text.

Assignar elements arrossegables a zones sensibles

Quan ja tens creats tots els elements arrossegables, has d’editar cada una de les zones sensibles…

Image777558.png

… i marcar quin és el text/imatge arrossegable que és una resposta correcta per a cada zona.

4444.png

Opcions de comportament

A l’apartat Opcions de comportament podem configurar com interactuarà qui consulti el contingut.

Image5554t.png


1. Activa “Torna-ho a provar”: quan l’usuari haurà contestat, pot permetre que torni a contestar una altra vegada. No pots controlar quantes vegades el deixes contestar.

5555r.png

2. Requereix l’entrada de dades per part de l’usuari abans que es pugui visualitzar la solució: l’usuari no pot clicar Validar fins que hagi respost.

3. Donar un punt per la tasca sencera: puntua l’activitat de manera completa. Si està bé, és un punt. Si no està marcat, atorga un punt per a cada element arrossegable ben ubicat.

4. Aplica penalitzacions: si està marcat, els errors resten un punt.

5. Activa l’explicació de les puntuacions: si es marca (i també està marcat Aplica penalitzacions), l’usuari veurà una explicació de com s’aplica la  puntuació.

Image554.png

6. Destacat de la zona on deixar anar: es mostra amb línia discontínua les zones sensibles.

7. Activa la pantalla completa: permet a l’usuari veure el contingut a pantalla completa. Quan l’està visualitzant, apareix una icona a la part superior dreta:

Image55556.png

8. Mostra la puntuació: si està activat, en clicar Verifica l’usuari veurà cada resposta que ha fet i quina puntuació ha obtingut. Es combina amb el punt 3 (si hi ha puntuació per tasca sencera, no es podran mostrar les puntuacions individuals) i amb el punt 4 (si s’apliquen penalitzacions hi haurà puntuacions negatives).

Image0009.png

9. Mostra el títol: si està marcat, el nom que hem donat a l’activitat es mostrarà a la part superior dreta quan aquest contingut s’executi.

  • Drag the Words: l'usuari arrossega paraules dins d'un text més gran que té espais buits, per construir una frase completa.
  • Essay: permet una correcció automàtica d'un text que l'usuari ha rebut instruccions per escriure.
  • Fill in the Blanks: activitat d'omplir buits en un text.
  • Find Multiple Hotspots: cal seleccionar parts d'una imatge que compleixen una condició.
  • Find the Hotspot: l'usuari ha de marcar una zona concreta d'una imatge
  • Find the Words: sopa de lletres.
  • Flashcards: mostra una successió de cartes que tenen una imatge i una pregunta que cal respondre.
  • Guess the Answer: presenta una imatge o un vídeo amb una pregunta per a que l’usuari avanci la resposta que obtindrà prement un botó.
  • Image: afegir una imatge dins d'un H5P.
  • Iframe Embedder: insereix des d'una URL o un conjunt de fitxers.
  • Image Choice: seleccionar les imatges que compleixen una condició.
  • Image Hotspots: presenta una imatge amb marques que permeten ampliar contingut en format de text, imatge, vídeo i/o àudio.
  • Image Juxtaposition: permet comparar dues imatges interactivament.
  • Image pairing: cal aparellar imatges de dos conjunts.
  • Image Sequencing: cal ordenar un conjunt d'imatges.
  • Image Slider: permet fer una presentació d’imatges.
  • Interactive Book: permet la integració de diferents continguts H5P en format de llibre interactiu.
  • Interactive video: vídeo que pot contenir al qual es poden superposar text, imatge i diferents tipus d'interacció.
  • KewAr Code: permet generar un codi QR.
  • Link: afegir un enllaç web dins d'un contingut H5P.
  • Memory Game: joc de memòria de trobar les parelles destapant-les de dos en dos.
  • Mark the Words: l'usuari marca paraules dins d'un text segons les instruccions que se li indiquen.
  • Multiple Choice: una pregunta de múltiple resposta on pot haver més d'una resposta correcta.
  • Personality Quiz: permet generar un qüestionari de personalitat a mida en el que segons les siguin les respostes a un seguit de preguntes, s'obté com a resultat una personalitat o una altra.
  • Question set: conjunt de preguntes de diferents tipus.
  • Questionnaire: permet fer una enquesta amb preguntes obertes i de tria múltiple (amb una o més d'una resposta possible).
  • Shape: formes geomètriques dins d'un Course presentation.
  • Single Choice Set: conjunt de preguntes de resposta múltiple on només una resposta és la correcta.
  • Sort the Paragraphs: s'han d'ordenar correctament uns paràgrafs ja escrits.
  • Speak the Words: s'ha de respondre en veu alta una pregunta.
  • Speak the Words Set: s'ha de respondre en veu alta un seguit de preguntes.
  • Summary (Statements): permet la construcció d'un resum a partir de la selecció d'afirmacions correctes.
  • Table: afegir una taula dins d'un contingut H5P.
  • Text: afegir un text dins d'un contingut H5P.
  • Timeline: mostra una sèrie d'esdeveniments en una línia de temps.
  • True/False Question: una única pregunta de Vertader/Fals.
  • Video: inserir un vídeo dins d'un contingut H5P.