Accions

H5P: Memory Game: diferència entre les revisions

De URecursos

Cap resum de modificació
Línia 2: Línia 2:


=== Què és? ===
=== Què és? ===
[[Fitxer:Imagememoruyagf.png|esquerra|111x111px]]
[[Fitxer:Memory-game-icon.png|esquerra|70x70px]]
''Memory Game'' és un contingut H5P és un joc de memòria de trobar les parelles destapant-les de dos en dos.
''Memory Game'' és un contingut H5P és un joc de memòria de trobar les parelles destapant-les de dos en dos.


=== Com es configura ===
=== Com es configura ===
Per utilitzar el Memory Game a la nostra aula virtual, primer ens hem de dirigir al campus virtual i seleccionem a l'aula que volem incrustar l'H5P.
Per donar d'alta un contingut H5P, et suggerim que ho facis des del banc de contingut de l'aula on voldràs fer servir aquest contingut (si et cal, després tindràs diferents maneres de reutilitzar-la en altres aules Moodle).


Dins d'una classe seleccionem "més" i seleccionem "banc de continguts"
En la pàgina principal de l'aula, selecciona l'opció del menú horitzontal "més" i després "banc de contingut".[[Fitxer:BancContingutMoodle.png|center|587x587px|miniatura]]Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Memory Game".
[[Fitxer:H5P MemoryGame 01 M4.png|center|miniatura|700x700px]]


[[Fitxer:Imageddadff.png|center|miniatura|468x468px]]
Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Memory Game"


[[Fitxer:Imagesusi.png|center|miniatura|398x398px]]
Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina.
Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina. Cal que posis el nom de l’activitat (1) i cliquis el botó ''Afegeix'' (2) per carregar la primera imatge. Pots escriure un text que serà llegit per eines de text a veu per a usuaris amb deficiència audiovisual (3). Pots afegir una pista d’àudio (4) i afegir una altra imatge per a que les parelles no siguin coincidents (5). Si afegeixes aquesta segona imatge, pots escriure un altre text per a usuaris amb deficiència audiovisual (6) i una pista d’àudio per aquesta segona imatge (7).
 
Cal que posis el nom de l’activitat (1) i cliquis el botó ''Afegeix'' (2) per carregar la primera imatge. Pots escriure un text que serà llegit per eines de text a veu per a usuaris amb deficiència audiovisual (3). Pots afegir una pista d’àudio (4) i afegir una altra imatge per a que les parelles no siguin coincidents (5). Si afegeixes aquesta segona imatge, pots escriure un altre text per a usuaris amb deficiència audiovisual (6) i una pista d’àudio per aquesta segona imatge (7).


Per defecte hi ha espai per carregar dues parells d’imatge (8). Si en vols afegir més, clica el botó ''Afegeix carta'' (9).
Per defecte hi ha espai per carregar dues parells d’imatge (8). Si en vols afegir més, clica el botó ''Afegeix carta'' (9).
 
[[Fitxer:H5P MemoryGame 02.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:Imagewowww.png|center|miniatura|442x442px]]
[[Fitxer:H5P MemoryGame 03.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:Imageeltext.png|center|miniatura|432x432px]]
En les ''Opcions de comportament'' pots definir si les cartes es distribueixen en la millor forma en quadrat (1) o si vols que no es carreguin totes les cartes i se’n seleccioni un nombre de parelles aleatòriament (2). Pots deixar a tornar a provar el joc quan s’hagi finalitzat (3).
En les ''Opcions de comportament'' pots definir si les cartes es distribueixen en la millor forma en quadrat (1) o si vols que no es carreguin totes les cartes i se’n seleccioni un nombre de parelles aleatòriament (2). Pots deixar a tornar a provar el joc quan s’hagi finalitzat (3).
 
[[Fitxer:H5P MemoryGame 04.png|center|miniatura|700x700px]]
[[Fitxer:Imagewwwwaaa.png|center|miniatura|530x530px]]
En l’apartat d’Aspecte visual pots definir el color del tema (2) i personalitzar el revers de les cartes (2) pujant una imatge pròpia.
En l’apartat d’Aspecte visual pots definir el color del tema (2) i personalitzar el revers de les cartes (2) pujant una imatge pròpia.


Per acabar amb la configuració del contingut H5P, clica el botó ''Desa'' (3).
Per acabar amb la configuració del contingut H5P, clica el botó ''Desa'' (3).
[[Fitxer:H5P MemoryGame 05.png|center|miniatura|700x700px]]


[[Fitxer:Imagebbhh.png|center|miniatura|427x427px]]
=== Exemple ===
 
<iframe key="ubiqua" path="h5p/embed.php?url=https%3A%2F%2Fubiqua.uvic.cat%2Fpluginfile.php%2F274411%2Fmod_h5pactivity%2Fpackage%2F0%2Fmemory-game-522.h5p&component=mod_h5pactivity" "="" />  
<iframe key="ubiqua" path="h5p/embed.php?url=https%3A%2F%2Fubiqua.uvic.cat%2Fpluginfile.php%2F274411%2Fmod_h5pactivity%2Fpackage%2F0%2Fmemory-game-522.h5p&component=mod_h5pactivity" "="" />  


=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
=== Altres informacions i ajudes d'interès ===
Si voleu ampliar la informació, podreu trobar més detalls a la [https://h5p.org/ pàgina web d'H5P]
Si voleu ampliar la informació, podreu trobar més detalls a la [https://h5p.org/ pàgina web d'H5P]

Revisió del 14:04, 2 jul 2025

Què és?

Memory-game-icon.png

Memory Game és un contingut H5P és un joc de memòria de trobar les parelles destapant-les de dos en dos.

Com es configura

Per donar d'alta un contingut H5P, et suggerim que ho facis des del banc de contingut de l'aula on voldràs fer servir aquest contingut (si et cal, després tindràs diferents maneres de reutilitzar-la en altres aules Moodle).

En la pàgina principal de l'aula, selecciona l'opció del menú horitzontal "més" i després "banc de contingut".

BancContingutMoodle.png

Aquí triarem el tipus de contingut H5P que volem configurar, en aquest cas "Memory Game".

H5P MemoryGame 01 M4.png


Aquest contingut H5P es configura tot en una pàgina.

Cal que posis el nom de l’activitat (1) i cliquis el botó Afegeix (2) per carregar la primera imatge. Pots escriure un text que serà llegit per eines de text a veu per a usuaris amb deficiència audiovisual (3). Pots afegir una pista d’àudio (4) i afegir una altra imatge per a que les parelles no siguin coincidents (5). Si afegeixes aquesta segona imatge, pots escriure un altre text per a usuaris amb deficiència audiovisual (6) i una pista d’àudio per aquesta segona imatge (7).

Per defecte hi ha espai per carregar dues parells d’imatge (8). Si en vols afegir més, clica el botó Afegeix carta (9).

H5P MemoryGame 02.png
H5P MemoryGame 03.png

En les Opcions de comportament pots definir si les cartes es distribueixen en la millor forma en quadrat (1) o si vols que no es carreguin totes les cartes i se’n seleccioni un nombre de parelles aleatòriament (2). Pots deixar a tornar a provar el joc quan s’hagi finalitzat (3).

H5P MemoryGame 04.png

En l’apartat d’Aspecte visual pots definir el color del tema (2) i personalitzar el revers de les cartes (2) pujant una imatge pròpia.

Per acabar amb la configuració del contingut H5P, clica el botó Desa (3).

H5P MemoryGame 05.png

Exemple

Altres informacions i ajudes d'interès

Si voleu ampliar la informació, podreu trobar més detalls a la pàgina web d'H5P